Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co z remontem Mostu Poniatowskiego? "Jest bliski stanu zużycia". ZDM ponownie rozpisał przetarg, licząc na niższe oferty

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
ZDM - archiwum
ZDM rozpisał drugi przetarg na remont Mostu im. ks. Józefa Poniatowskiego. Pierwszy nie przyniósł rozstrzygnięcia, ponieważ zlecający anulował postępowanie. Jeszcze 12 maja ZDM informował, że wykonawca odnowi wszystkie elementy konstrukcyjne przeprawy między przystankiem kolejowym Warszawa Powiśle a ul. Wioślarską. Okazało się, że oferty są za drogie. Co dalej?

Wcześniej przewidywany budżet przez ZDM na remont wynosił około 60 milionów złotych. To kwota, która jest co najmniej zastanawiająca i raczej była z góry skazana była na porażkę. Jeszcze w maju 2021 roku dyrektor ZDM mówił: Most im. Józefa Poniatowskiego także jest bliski stanu zużycia. Na najbliższe lata trzeba znaleźć 75 mln zł, by zabezpieczyć konstrukcję od spodu.

W poprzednim przetargu kwoty różniły się od siebie nieznacznie, a najniższa opiewała na około 95 milionów złotych. Tym bardziej zaskakujące, że niemal rok później przy szalejących cenach i inflacji zdecydowano się na niższy budżet. ZDM jednak liczy, że oferty w nowym przetargu będą niższe. Jeśli tak to raczej nieznacznie i będzie trzeba podnieść budżet. -To faktycznie ogromny remont, którego koszt będzie rzędu wielkości taki jak ten o którym wspominał dyrektor ZDM. Natomiast poprzez ponowne rozpisanie przetargu liczymy, że te oferty będą nieco niższe - mówi w rozmowie z nami Jakub Dybalski, rzecznik ZDM.

Remont zabytkowego mostu zlecił Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. Co jednak dokładnie ma wyremontować potencjalny wykonawca?

Wiadukt mostu Poniatowskiego przejdzie generalny remont na niemal całym odcinku, czyli od przystanku kolejowego Warszawa Powiśle do ul. Wioślarskiej. Prace obejmą całą konstrukcję wiaduktu, opierającą się na 87 filarach i przyczółkach posadowionych na palach. Będą polegały na odnowie elementów betonowych i kamiennych, a także murów oporowych, ponadto na odtworzeniu zabezpieczenia antykorozyjnego stalowych elementów obiektu - czytamy na stronie ZDM.

Ponadto zlecający chciałby wykonać remont przejścia podziemnego pod Alejami Jerozolimskimi po wschodniej stronie mostu, które m.in. łączy dwa przystanki tramwajowe. Od powstania w drugiej połowie lat 80. XX wieku przechodziło ono tylko drobne prace konserwatorskie. Co zresztą widać. ZDM też chciałby, żeby zyskało ono zarówno na bezpieczeństwie jak i estetyce.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto